DOPRAVA a VÝNOS nábytku ZDARMA na objednávky vytvořené od 10. do 21.4. na VŠE | Nakupujte TEĎ!

Vylaďte svůj home office k dokonalosti. Budete efektivnější

Práce z domu je z mnoha ohledů specifická, a tak budí vášnivé diskuze. Někteří na ni nedají dopustit a pracují v podstatě jen z prostředí své domácí kanceláře, jiní se při představě dlouhodobého home office roztřesou. Ať už patříte mezi příznivce, nebo odpůrce home office, zřejmě jste se octli v situaci, která práci z prostředí domácí kanceláře přímo vyžaduje. Vytvořte perfektní pracovní prostředí, díky kterému se budete lépe soustředit.

Vylaďte svůj home office k dokonalosti. Budete efektivnější

 

Určete si jedno místo, ze kterého budete pracovat

Podle základního pravidla efektivní práce z domu byste si měli v domácnosti vyhradit jedno konkrétní místo, ze kterého budete pravidelně pracovat. Neustálé přesuny mezi postelí, gaučem, kuchyňským ostrůvkem nebo jídelním stolem vám moc vnitřního klidu a soustředění nezajistí. Pokud to prostory dovolují, vytvořte si alespoň malý pracovní koutek se psacím stolem, kancelářskou židlí a úložnými prostory.

Žijete v malém bytě, do kterého se už žádný pracovní stůl nevejde? Nevěšte hlavu! Buďte kreativní a vytvořte si domácí kancelář „mini office“, která bude mobilní. Pořiďte si pohodlnou kancelářskou židli a malý stolek, skládací stůl či podpěru na laptop. Ráno si třeba uprostřed obýváku nebo ložnice svou domácí kancelář „mini office“ seskládáte, a až dopracujete, zase složíte a nábytek dáte stranou. I v malém bytě si tak vytvoříte jedno pohodlné a dostatečně prostorné místo pro práci.

homeoffice.jpg (125 KB)

Psací stůl, židle a police – základní vybavení domácí kanceláře

Zařizujete home office a poohlížíte se po kancelářském vybavení? Než se pustíte do výběru dekorací, nástěnek, popisovacích tabulí, knihovny, vitríny a dalšího zařízení, které pracovní prostor zútulní, zaměřte se na to hlavní. Základní nábytek pro domácí kancelář zahrnuje psací stůl, židli a úložný prostor, například polici. Bez této trojice kancelářského nábytku se vám bude jen těžko pracovat.

 

Psací stůl – čím prostornější, tím lepší

Máte ve svém domě nebo bytě dostatek prostoru pro umístění velkorysého pracovního stolu? Pak neváhejte a sáhněte po něm. Čím větší pracovní plochu bude mít, tím se vám bude lépe pracovat. Získáte místo pro počítač nebo laptop, ale také osobní předměty, výkresy, papíry či kancelářské pomůcky. I přesto se snažte pracovní plochu psacího stolu udržovat v čistotě a zbytečně ji nepřehlcovat věcmi, které v danou chvíli nepotřebujete a které vás rozptylují.

Spousta lidí si při práci z domu vystačí jen s počítačem. V takovém případě splní svůj účel i menší psací stůl. Dobrou službu vám v malém home office udělá psací stůl s pracovní deskou o délce 90 cm. Je vyrobený z kvalitního lamina o síle 16 mm a s ABS hranou, která zajistí stabilitu a pevnost. V nabídce máme i podstatně menší stoly vhodné do malých bytů, například psací stůl SPIN s délkou desky pouhých 90 cm. Díky důmyslné konstrukci vyniká i přes nevelké rozměry dostatkem místa pro nohy i překvapivě prostornými zásuvkami.

139917i.jpg (159 KB)

 

Kancelářská židle nebo křeslo – ergonomie na prvním místě

Pokud pracujete z domu, ve své domácnosti prosedíte každý den mnoho hodin. Kvalita kancelářské židle nebo křesla má velký vliv nejen na soustředěnost a pohodlí při práci, ale také na zdraví. Na trhu narazíte na mnoho designových židlí a křesel do kanceláře, které však neodpovídají základním ergonomickým požadavkům a pro dlouhodobé sezení u psacího stolu nejsou vhodné.

Pořiďte si polohovatelné křeslo s područkami, dostatečně vysokou opěrkou hlavy a nastavitelnou výškou. Do nabídky jsme zařadili kancelářské židle a křesla v různých cenových kategoriích, takže si bezpochyby vyberete.

Úložné prostory – vše důležité na dosah ruky

Vylaďte svou domácí kancelář k dokonalosti a pořiďte si police, regály a další úložné prostory, díky kterým budete mít veškeré potřebné vybavení na dosah ruky. Především v malých domácích kancelářích „mini office“ jsou velmi praktické závěsné police na stěnu, které vyřeší problém s nedostatkem místa na stole a v jeho okolí.

Než si pořídíte polici nebo regál, zamyslete se, co všechno zde budete skladovat. Chcete do regálu umístit třeba i tiskárnu a náhradní toner? Pak si zjistěte, bude-li konkrétní model regálu odpovídat jejím rozměrům.

Kancelářské sestavy: zázemí pro práci bez starostí s výběrem

Potřebujete zařídit domácí kancelář co nejrychleji a nechcete se zatěžovat kombinováním barev, materiálů a konstrukcí jednotlivých kusů nábytku? Pořiďte si kancelářskou sestavu, a budete mít po starostech. Dáváte-li přednost rustikálnímu stylu, zaujme vás kancelářská sestava NORA, která vynikne i ve velkorysé pracovně. Skládá se z prostorného psacího stolu, skříně, komody i vitríny. S tímto nábytkem si netrhnete ostudu ani při případném setkání s klientem nebo obchodním partnerem. Ozdobné lišty a zdobené úchyty z kovu dojem kvalitního nábytku umocňují.

office furniture.jpg (121 KB)

Na co si dát při práci z domova pozor?

Zařídili jste si home office podle představ a vytvořili dobré pracovní prostředí? Tak hurá do práce! Na závěr vám přinášíme několik tipů, na co si dát při práci z domova pozor a jak dosáhnout maximální efektivity a koncentrovanosti:

  • Stanovte si přestávky – pracovní dobu si rozdělte do časových bloků a vyhraďte si několik přestávek. Nejezte při práci, ale jen během pauzy.
  • Práci a volný čas oddělujte – vytvořte jasné hranice mezi prací a zábavou. Pokud byste v průběhu dne střídavě pracovali a věnovali se vlastním aktivitám, nemohli byste se dokonale soustředit.
  • Oblečte se jako do práce – vaše psychické rozpoložení je pro kvalitní práci při home office zásadní. Mozek vysílá signály a vychází z naučených vzorců. Ví, že v pyžamu odpočíváte a relaxujete. Chcete dosáhnout maximální soustředěnosti? Oblékněte se stejně jako do práce.
  • Buďte s kolegy v kontaktu – sociální aspekt je důležitý. Neztraťte kontakt s kolegy a pravidelně s nimi komunikujte.
  • Choďte na čerstvý vzduch – až budete mít pocit, že se už nemůžete koncentrovat, běžte na čerstvý vzduch a okysličte svůj mozek. Nezapomeňte ani na pravidelné větrání domácí kanceláře. Když nemůžete větrat - myslete na možnost nuceného větrání pomocí ventilátoru nebo větrání s centrální nebo lokální rekuperací.
  • Připravte si místo na videohovory – nenechte se zaskočit nečekaným videohovorem. S předstihem si připravte místo s čistým pozadím bez rušivých elementů. Vaši zákazníci se vám do kuchyně nebo ložnice dívat nemusí.
  • Sepište si úkoly a odškrtávejte je – motivujte se. Sepište si seznam všech úkolů a ty hotové si postupně odškrtávejte.
  • Nezapomínejte na osvětlení – při zařizování domácí kanceláře pořiďte dostatečně výkonný zdroj umělého osvětlení v podobě lampy nebo stropního svítidla. Pokud budete mít pracovní stůl u okna, zajistíte si přísun přirozeného světla, které vás nabije energií.

 

Sdílet článek na:
Výhodná doprava

na veškeré zboží

Vlastní dopravou

zavezeme až k vám

Vrácení zboží

až do 45 dnů

Novinky každý měsíc

přidáváme hezký nábytek